Saturday, 1 December 2012

Pytania

Questions

Mama musiała odpowiedzieć dziś na następujące pytania:
- dlaczego jesteśmy stworzeni i po co żyjemy?
- jakie są witaminy i gdzie każda z nich występuje?
- jakie witaminy są w kiwi, borówkach, ziemniakach i jabłkach?
- czy jest witamina H i dlaczego nie?
- z czego składają się cukry?
- czy cukry i węglowodany to to samo i z czego są zbudowane?
- co jest w środku bakterii?
- czy jak umieramy to fruniemy do góry?
 
Mama jest wyczerpana do granic, zażenowana częścią swoich odpowiedzi i drży na myśl co dalej... ;-)


Mummy had to answer the following questions today:

- why have we been created and why do we live?
- what are all the vitamins and where do you find each of them?
- explain which vitamins are in: kiwi, berries, potatoes and apples?
- is there a vitamin H and why not?
- what are sugars made of?
- are sugars same as carbohydrates and what are they built of?
- what is a bacteria made of?
- when we die do we fly up into the sky?
Mummy's exhausted, embarrased about many of her answers and dreading what comes next ;-)

6 comments:

  1. Zażenowanie w pełni rozumiem :) Ostatnio zawiesiłam się na pytaniach o obrotach księżyca. NA razie w głębi ducha zwalam na przepracowanie i czasem nawet sama w to wierzę ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mnie to filozoficzny nastrój ogarnia na myśl o tym, jak zatraciłam to zainteresowanie 4-latka i nie zadaję sobie na co dzień pytań o to jakie witaminy są w ziemniakach... ;-)

      Delete
  2. U nas w miarę na bieżąco się odpowiada, jednak często już dziecko słyszało "sprawdzimy to w internecie".

    ReplyDelete
    Replies
    1. A tak, mi się już zdarzyło usłyszeć w odpowiedzii na moje "Nie wiem" sugestię panny Hanny: "To może sprawdź w internecie?" ;)
      Pieprzyku sytuacji dodaje to, że pytanie wyjściowe było "Kiedy skończy się świat?" ;-))

      Delete
  3. HEHE! Ostro było;)
    Ja tam zwykle, gdy nie wiem, mówię: a jak Ty myślisz? I wtedy to ja słucham:) Może to jakiś sposób, żeby przetrwać...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wypróbuję następnym razem :) Tyle, że dobrze by było umieć się na koniec jakoś do tych propozycji odnieść ;-)

      Delete