Monday, 1 October 2012

Ball on a stick

Kule na patyku


H: Mummy, what is this ball on a stick?
A moment of consternation in the car. Mum needed a few seconds ;) A ball on a stick? - Do you mean a road sign? Oh yes! I did mean the road sign! Didn't notice them until today, and now I do notice and perceive them all the time. So Mummy got herself together,  the home production started - got some big and small road sign cards, some stories and games to play and off we were. What can I say - I love road signs. I only know some of them, and the ones I know - I haven't internalised completely (second rather than third stage of a 3-part lesson - I can point the sign that I'm asked about, but not always explain the signs somebody points at). However, the feeling I get when as a pretend policewoman I can tell Mummy off for pretend parking by the "no parking" sign - is priceless! My eyes are full of fire and delight when I recognise a sign. On the way to preschool I yell to Daddy to warn him about the speed bumps, I suddenly notice road signs everywhere. Surprised and excited I shout whereever we go. They are everywhere and it's wonderful. It's a little bit like learning to read...



H: Mamo, a co to jest ta kula na patyku??
Chwila konsternacji w samochodzie. Mama potrzebowała kilku sekund. Kula na patyku? - Czy chodzi ci o znak drogowy? O tak, o znak drogowy mi chodziło! Do dziś nie dostrzegałam, od dziś dostrzegam i postrzegam. Mama więc wzięła się do roboty. Ruszyła szybka produkcja dużych i małych zestawów znaków drogowych, szybko obmyślono zabawy, zgadywanki i historyjki. I wzięłyśmy się do pracy. Cóż mogę powiedzieć - kocham znaki drogowe. Co prawda obeznaną mam tylko część z nich, a te co mam - to też może jeszcze niezbyt dokładnie (raczej drugi niż trzeci etap lekcji trójstopniowej - potrafię wskazać znaki, o które się mnie spyta, ale nie zawsze nazwać te, które ktoś wskaże). Jednak uczucie, którego doświadczam, kiedy jako policjantka mogę Mamę ukarać za nanibowe parkowanie przy zakazie zatrzymywania nie równa się z niczym. Oczy mi płoną z satysfakcji, że znak rozpoznałam. A jadąc do przedszkola gromko pokrzykuję na tatę uprzedzając o progach zwalniających. Nagle znaki zauważam wszędzie. Zdumiona i zachwycona wykrzykuję podekscytowana jak tylko gdzieś ruszymy się z domu. Wspaniałe. To tak trochę jakby nauczyć się czytać...

*

Playing on IKEA roll-up carpet. Road signs, cars and crazy stories being acted out.
Mummy got the carpet not only as it had roads. She also found all the biomes on it for future play!

Zabawa na rozwijanym dywaniku z IKEI. Znaki drogowe, samochody i szalone historyjki.
Mama kupiła dywanik nie tylko dlatego, że są na nim drogi. Znalazła na nim również wszystkie biomy na przyszłość!

*
A little bit of hand practice :)
Odrobina pracy manualnej :)

*
Counting, arranging and categorising.
Liczenie, układanie i kategoryzowanie.

*
Matching, guessing, quizzing. playing.

Dopasowywanie, zgadywanki, zabawy.
Znak "przejście dla pieszych", 3 etap lekcji trójstopniowej:
M: Hannah, jaki to znak?
H: Mmmmm...
Przystanek dla pierwszych? ;)

2 comments:

  1. Jak zobaczyłam Twoje pomoce na box'ie to od razu miałam w głowie, żeby Chłopaków do czegoś takiego zaprosić ;)
    na dywanik z ikea z biomami w życiu bym nie wpadła, więc dziękuję :D
    a co za komplet znaków gotowców do wyprodukowania macie?
    ściski :D

    ReplyDelete
  2. Monia, 04:41? Bój się Boga! Ja nawet nie wiem czy to jest późno czy wcześnie... :*
    Ten dywanik - przyznaję, zaskoczenie. Szukałam czegoś z ulicami, nic mi się nie podobało. Aż tu na ten patrzę, patrzę, patrzę... i zobaczyłam ;) Te biomy mnie totalnie zaskoczyły. Z mokradłami trochę będzie kłopot, ale właśnie wypatrzyłam jezioro za zamkiem, więc coś się naciągnie ;)) Dywanik moim zdaniem idealny nie jest - za dużo się na nim dzieje. Ale dla nas jest to dobry kompromis :)
    Co do znaków samoróbek - mamy to: http://sklep.mojebambino.pl/znaki-drogowe.html
    Na allegro potrafi po 8 złotych chodzić, a jaka fajna zabawa w "wyciskanie" znaków :)
    Wkrótce dorzucę na boxa nowszą wersję plików ze znakami, żeby były kompatybilne z tymi z tej gry.

    ReplyDelete